15 mars 2011

Det svämmar över

Hela tvättstugan är överfylld med smutsig tvätt!!! Det är inget roligt alls för vår tvättmaskin har gått i sönder. I några dagar har den betett sig underligt, stått och hackat, stannat mitt i ett program och vissa tvättar har inte blivit avslutade. Idag har jag jobbat hemifrån så då passade jag på att beställa en service men det blev ingen lyckad historia för det var inte lönt att reparera den. Det var något med elektoniken. Precis vad vi behöver nu med stundande renovering, ny kamera och Kina i sikte. Dessutom har vi renoverat vår en bil för dryga 10 000 riksdaler. Men det finns inget att göra, bara le och se glad ut. Under veckan som kommer får vi pressa in ett besök till affären och spana in en ny tvättmaskin. Men en ljuspunkt har dagen bjudit på, Lille Bror har haft studiedag idag och då slog han till med att baka (men inga muffinsformar utan en krämig citronkaka).

3 kommentarer:

  1. Visst är det så att alla utgifter kommer samtidigt? Konstigt! Tvättmaskin är ju ett måste så det kan man ju prioritera bort heller..........
    Du ska se vilken skillnad det blir med en ny maskin, centrifugeringen är så effektiv så tvätten känns torr och programmen går fortare. Så var det när vi köpte ny maskin.
    Den där citronkakan ser jätte god ut......mmmm.
    Jag försöker att hålla igen med kakor med när det bjuds ids jag inte säga nej.

    Ha en bra dag!

    Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  2. Det blir ganska snabbt fullt i tvättstugan om man inte kan tvätta undan.
    En maskin varje dag minst för att hålla en bra balans.
    Tusenlapparna bara rinner mellan fingrarna vissa perioder och finns det något tråkigare än att lägga de på bilen?
    Nä, jag tror inte det.

    Duktig han är Anton att ställa sig och baka själv. Gott ser det ut också!
    Ha en bra dag
    Kram Monica

    SvaraRadera
  3. Skönt med en smarrig citronkaka mitt i allt det bedrövliga :)

    Kram F

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina