18 mars 2011

Same procedure

Idag känner jag mig bättre! Jag har inte behövt snyta mig en enda gång! Det känns som om det kan bli träning av på tisdag i nästa vecka. Ikväll är det samma procedur som förra fredagen. Stora Syster är på fest och Lille Bror är på övernattningskalas vilket innebär att Maken och jag har ännu en middag på tu man hand. Jag gjorde det lätt för mig idag och köpte varsin köttbit och klyftpotatis. Jag var helt enkelt för trött och orkade inte tillaga något mer avancerat än det. Vi har tittat på diverse TV program, bla nyheterna och jag slås av alla katastrofer som händer runt om i världen. Vilket lidande allt detta skapar för människorna, när bla Moder Jord och Makten slår till med all sin kraft. Jordbävningen i Japan rullar förbi hela tiden med inslag som blir värre och värre hela tiden. Jag lider enormt med alla dessa människor som har fått sina liv förstörda för många, många år framåt. Tsunamin visar ingen barmhärtighet och krossar allt som kommer i dess väg och förstör för mänskligheten. Tvättmaskinsproblem, bilreperationer och cykelstölder känns som ganska triviala problem när våra medmänniskor på andra sidan jorden slås för sin överlevnad. Jag är otroligt lyckligt lottad att få ha det så bra och vi behöver ibland en påminnelse om vår sårbarhet och lära oss att njuta här och nu, varje dag!

1 kommentar:

  1. Hej, mysigt med en kväll på tu man hand även om det bara är "depp" på teven jämt. Tack för den roliga utmaningen fast jag inte stod med på listan i din blogg, men jag antar den ändå ;)

    Kram F
    (och nej det belv inget huvud på fotot, jag var precis nyduschad efter träningen så håret såg verkligen helt galet ut!)

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina