24 mars 2011

Hålla handen

Veckan går mot sitt slut. Jag är också slut. Det har varit en intensiv vecka på jobbet och jag har haft långa
dagar, ända till klockan sex. Men det är ljust när jag kommer hem och det är ett plus. Men kvällarna hemma blir inte så långa här hemma. De räcker bara till att laga middag och försöka tvätta en tvätt... Det kan tyckas som en lätt uppgift men icke sa nicke. Idag har Lille Bror och jag varit ute och gått i den sköna kvällen, i en hel timme och vi pratade om ditten och datten. Jag tror att han tycker det är mysigt att få ha mig för sig själv. Efter en stund kom han smygandes med sin hand och villa hålla handen.
Det är ett gott tecken!
Imorgon är det en extra speciell dag för Stora Syster. Hon ska åka med Skånelaget i fotboll till Örnsköldsvik i Ångermanland och spela semifinal i Cup Kommunal. Det är lite häftigt att åka med flyg till Arlanda, byta flyg och sen vidare igen, bara för att spela fotboll. Vi får se hur pass mycket speltid hon får men hon är med i truppen och bara att få lov att resa iväg tycker hon är spännande!

4 kommentarer:

  1. Åh så härligt med handen. Värmer gott i mammahjärtat.

    Lycka till för dottern.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så spännande för dottern!
    Önska henne en härlig resa!
    kram

    SvaraRadera
  3. Mysigt så länge dom vill :)
    Kul coh få ut och flyga, jag längtar jag me, känslan och bara komma till Arlanda.
    Kram o härlig fredag!

    SvaraRadera
  4. Gulligt och mysigt så länge de vill hålla ens hand! Va roligt att dottern är uttagen i Skånelaget! Är det bästa fotbollsspelarna i en viss åldersgrupp? Kommer i håg när min dotter var uttagen till Dalalaget i fotboll, som mamma var jag lika nipprig som henne. ;-) Lycka till i Norrland!1
    Ha en skön helg!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina