12 mars 2011

Nu åker det ut

Nu åker allt ut! Äntligen! Nu när är vi färdiga med garderoben så är det äntligen vardagsrummets tur. Detta har jag längtat efter. Ni kan inte förstå hur mycket. När vi flyttade hit för 12 år sedan var tidevarvet färg vilket ni kan se. Då skulle allt vara gult och terrakotta färgat. Det tyckte jag var snyggt då men det tycker jag verkligen inte idag. Alla möblerna har åkt ut i uterummet så numera har vi vardagsrummet där. Men egentligen undrar jag varför vi sparar dem för allt (ja, nästan ialla fall) ska bort när det väl blir dax att flytta in igen.

Mitt i allt flyttandes skulle Stora Syster spela match och då blev det ett naturligt avbrott i all röra och matchen blev en vinst, igen. Det heter att de är ett damlag men det flesta tjejerna är mellan 17-20 så egenligen är det avancerad flickfotboll. Det händer något med tjejer i den åldern och många, många slutar med sin idrott. Jag tycker det är synd för man behöver motion för att orka och klara av skolan.

1 kommentar:

  1. Ska bli spännade att se hur det blir när ni "fixat" klart och med ert tempo lär det väl bli ganska snart ;)

    Kram F

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina