16 mars 2011

Strykna från listan

Dagen har rusat på i ett, som vanligt högt tempo. Jag har mycket att göra på jobbet men jag har påbörjat en ny arbets struktur. Jag gör en veckoplanering med saker som måste göras under veckan, läser bara mail på morgonen och efter lunch samt en snabb "glance" innan jag går hem. Sedan varje dag gör jag en lite mer detaljerad dags planering. Allt detta måste jag göra för att annars växer bergen av arbetsuppgifter och inget blir gjort. Det är ett konstigt fenomen! Samma princip försöker jag applicera här hemma och idag blev det en anmälan av en stulen cykel, både till polisen och försäkringsbolaget samt har jag anmält en trasig tvättmaskin till försäkringsbolaget. Visste ni det - att man kan anmäla skador på hushållsmaskiner och installationer till försäkringsbolaget. Det hade jag ingen aning om att man kunde få ersättning för. Ialla fall, tre bockar är strykna från min lista och nu är det läxböckerna som gäller.

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är som tillför lite struktur i tillvaron :) men det är verkligen a och o när man har jobb och en familj som man ska hålla ordning på. Utan min filofax och mina post-it lappar kunde jag lika gärna ligga kavr i sängen varje dag.....låter inte så dumt faktiskt..ha ha ;)

    Kram F

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina