7 mars 2011

Ny vecka, nya möjligheter

Nu är det ny vecka som bjuder oss på nya möjligheter, att förändra något som vi inte var nöjda med förra veckan. Imorse när jag vaknade ville jag verkligen dra täcket över huvudet men seg som jag är masade jag mig ur sängen och iväg till jobbet. Hela eftermiddagen var jag tillsammans med ett gäng glada människor som också vill lära sig att kommunicera och leda människor. Dagens uppgift skulle presenteras och det skulle handla om en händelse någon gång under mitt liv som har haft en stor inverkan på den personen som jag är idag. Det var inte helt lätt att hitta något att presentera men alla lyckades med stor framgång. Dagens budskap var tydligt och klart - Vi har ingen aning om vad som pågår i grannens hus och det är med stor ödmjukhet vi ska möta andra människor.
Nu ikväll är det middag och träning och jag kämpar på med min förkylning.
Tomorrow is another day!

2 kommentarer:

  1. Visst är måndagar underbara.

    SvaraRadera
  2. Vad klokt skrivet. Att vi skall möta andra människor med en stor portion ödmjukhet. Det skriver jag under på.

    Ha det toppen

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina