1 mars 2014

Mysiga lördag

Sköna lördag!
Inget speciellt är inplanerat och vi tar dagen som den kommer.
En tur på stan och kolla in lite lampor och fåtöljer
och sedan en god middag på kvällen.

Jag vaknade tidigt av att Maken steg upp och slog av larmet.
Då har jag sovit i 6-7 timmar och har svårt att somna om igen.
Så jag steg upp och satte igång med att baka tekakor.
I ett svagt ögonblick igår kväll lovade jag Lille Bror nybakade tekakor till frukost
och man ska alltid hålla det man lovar så det fanns inget att be för.
Jag var ju trots allt själv ganska sugen på nybakat bröd.


Det blev goda tekakor och vi hade en långfrukost med en massa godsaker.
Dagens "utflykt" bestod av ett besök på MIO möbler och XLLL Lutz, båda i Malmö.
Vi var sugna på en ny lampa till vardagsrummet samt en fåtölj.
När vi väl kom till MIO möbler så hade de "nypremiär" och
affären var full med folk och en massa erbjudanden.
Det finns så mycket fint överallt men det är ju helt omöjligt att byta ut
hela huset med nya möbler och vackra accessoarer.

Jag hade spanat in en lampa på MIOs hemsida och i deras nya möbelkatalog
men när vi fick se den insåg vi att den blev alldeles för stor.
Jaha, bara att börja om i tanken igen och det är ibland lite jobbigt.
Jag kan bli lite väl fokuserad på något som jag har sett och
kan då ha lite svårt att tänka om. Men möbelvaruhuset var fullt av fina lampor
och vi hittade en annan som vi blev nöjda med.



Vi hann med en liten tur till XLLL Lutz och det var vår premiärtur.
 Vi blev inte jätte överväldigade men jag erkänner att jag inte riktigt gav det en chans.
Det känns som om det får bli några besök till för att riktigt kunna
avgöra ifall det är något för mig eller inte.

 Väl hemma igen så var huset tomt. Lille Bror var hos en kompis och
Stora Syster var på Nova Lund och shoppade med en väninna.
Lite lunch i magen och sedan tog jag mig friheten att ta en eftermiddagslur.
Det händer inte speciellt ofta men idag var det såå skönt!
För att piggna till efter tuppluren så bestämde jag mig för att gå och handla,
istället för att ta bilen. En skön tur med frisk luft!


Efter en god middag bestående av fläskfile, cocktail tomater och salladslök
har vi bänkat oss i soffan och tittar just nu på filmen Captain Philips.

Super bra film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina