10 mars 2014

Idag var det dax

Efter två dagar av skön ledighet var det dax
att bege sig till jobbet igen.
Det känns som om det bara är måndag, fredag och söndag.
Vad händer med alla de dagarna där emellan?
 
Idag var det dax för mig att cykla till jobbet.
Det kändes inte alls speciellt tungt eller jobbigt för solen var som
en stor gul boll på himlen och slätten kändes inbjudande.
Jag tog det ganska lugnt med cykeln för den var lite trött.
Den hade vilat i 3 månader och behövde lite inkörning
innan den kan gå för fullt igen.
Skämt och sidor men det kändes i benen och flåset att
det var 3 månader sedan jag cyklade till jobbet.

 
Tänk så fort det går att förlora konditionen.
Shit, tänk alla de år som passerat och jag har legat på latsidan.
Jag lever fortfarande på gamla meriter rent känslomässigt men
förståndsmässigt vet jag faktiskt bättre men ibland är det skönt att blunda för det.
Jag behöver inte alltid vara så "verklig och faktabaserad".
 
Det hade kanske varit skönt ett tag att tro på sina "känslor" men det är ju
ändå så att verkligheten finns där och den får jag hantera.
Men min "konditionsverklighet" måste jag ta acceptera och göra något
åt nu under våren. Kanske kan det bli ett deltagande i motionsracet igen?
Få se ifall jag får någon flitig arbetskamrat att hänga på?
 
Hela kvällen så satt Maken och jag och planerade in en liten semester rutt,
sökte efter hotell på lite olika orter. Vi är inte riktigt klara ännu men vi har planerat in
lite mer detaljer så vi är en bit på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina