4 mars 2014

Fettisdagen

Idag är det Fettisdagen!
Och jag är väldigt glad för semlor så en dag som idag
vill jag gärna ha en semla. Med den semlan idag så har jag hitills ätit fyra semlor i år.
Och nu känner jag mig nöjd.
Vilken har varit godast då?
Det är den som jag åt i söndags, utan tvekan.
 
Idag var det dags för Sha'bam på lunchen och vi skakade rumpan rejält.
På vägen tillbaka till svängde jag inom matsalen och köpte semlor till
hela vårt arbetsteam för vi skulle festa loss på eftermiddagsfikan.
 
 
Efter arbetsdagen slut så hade jag en lugn dag i hemmets lugna vrå.
Stora Syster och jag åt ärtsoppan som jag kokade igår och den blev supergod!
Precis lagom tjock och lagom med smak och ett gott bröd på det - jummie!
 
När jag gick och la mig på kvällen så kändes det ganska så skönt.
Jag hade fått gjort en hel del saker som hade stått på min "att göra lista"
såsom spika upp lite tavlor, hänga upp lite vårlika gardiner, stryka lite dukar
Resten av familjen var iväg på träning så jag hade kvällen för mig själv.
Det är inget som bekommer mig överhuvudtaget utan jag tycker
det är ganska skönt att vara lite själv och få göra det som jag vill
 
Men som vanligt hade jag lite arbete som skulle vara klart till morgondagen
så klockan hann bli halv ett innan jag gick i säng.
C'est la vie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina