11 mars 2014

Flitiga Lisa

En dag fylld av motion som avslutade med ett stort 20 års kalas
Tänk själv den dagen man fyllde 20 år.
Stod ni utanför dörren på systemet och väntade på att få handla?
Jag kommer inte riktig ihåg ifall det var så i mitt fall.
 
Dagarna är så underbara när solen är framme och skiner på oss.
Jag vill bara vara utomhus och lap sol.
Idag hade jag lunchdate med en kär arbetskamrat.
Vi började i stort sett samtidigt på vår arbetsplats och fann varandra direkt
Åren har passerat och vi har alltid hållit kontakten och vi upptäcker
mer och mer hur lika vi är i vårt tänk, vad vi tycker är roligt,
våra värderingar är samma och det känns avslappnat och roligt.
 
Så idag blev det ingen träning på lunchen men vi har fler möjligheter
att träna på vårt jobb så klockan fem stod jag dressad i träningskläder
för att studsa runt till musik och en Friskis & Svettis ledare.
Ovanpå det så hade jag cyklat till jobbet och efter passet
var det bara att sätta sig på cykeln och trampa de 7 kilometerna hem till småstaden.
 
Efter svettiga timmar av träning så kändes det skönt att få gå på en uppsluppen
20 års fest och äta god mat och bara umgås. Inga vardagsbestyr som skulle fixas med.
Det fick vänta till en annan dag!
 
Bild från Annas Facebook sida
Idag hyllade vi Anna som är lika gammal som Stora Syster.
Men egentligen är Anna min kusin och inte Stora Systers.
Det känns lite märkligt men så blir det när man får sladdbarn, åldern hänger liksom
inte med hela vägen. Men jag är så glad att de har funnit varandra.
 
Jag måste medge att jag var ganska sliten när jag kom hem.
Det tar på krafterna att susa fram och tillbaka över den skånska slätten och
det känns i benen att jag har gjort ett uppehåll på 3 månader.
 Men det är bara att trampa vidare annars kommer du aldrig i mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina