28 februari 2014

Trötta ben

Jag har börjat äta min favorit frukost igen.
Havregrynsgröt med banan och ett glas mjölk.
Det är så himla gott!
Det gör susen för magen och jag håller mig mätt länge.
Det är viktigt nu med tanke på att jag brukar gå och träna på lunchen
och behöver energi som varar lite längre eftersom lunchen blir förskjuten.


Dagen startade med en tidig morgon och när jag tittade ut genom fönstret
så var himlen grå och genommulen och regnet strilade ner.
Ett riktigt stugsittare väder!

Och det fortsatte att regna hela långa dagen.
På lunchen idag hade jag ett ärende på stan och jag fick låna en cykel
och jag begav mig iväg, i regnet.
Jag blev BLÖT och TRÖTT!
Vet ni det att Lund är den stad i Sverige med högst nivåskillnad mellan
högsta och lägsta punkten. Och jag skulle till högsta punkten... dvs sjukhuset.
Benen var fyllda av mjölksyra när jag steg av cykeln.
På vägen tillbaka till jobbet så trampade jag inte ett enda tramptag utan bara rullade.
Det konstiga är att det syns inte med blotta ögat men det MÄRKS.
Det vill jag lova!

Vi rundade av dagen med vanligt fredagsmys med 3/4 av familjen.
Stora Syster skulle på 20 års fest och vi andra tittade på Let's Dance.
Vilka vackra klänningar de har! Och så duktiga deltagarna var i år.

Annars är det på fronten intet nytt!
Som vanligt, med andra ord.

2 kommentarer:

  1. Haha ja jag kommer ihåg första gången jag cyklade till jobb - och då har jag cyklat många gånger tilll Lund som yngre- nemas problemas tyckte jag.....tills jag var vid Stadsparken. ....sen tog det ju lika lång tid till!! Men härligt när man ska hem :)
    Ha en härlig söndagkväll!

    SvaraRadera
  2. Man känner att man lever när man stiger av cykeln och benen darrar!
    Men det kan bara bli bättre, eller hur?
    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina