26 mars 2014

Nytt fint i garderoben

Idag har jag varit och införskaffat lite nya kläder.
På JOY naturligtvis... :-)
Det händer någon gång ibland att de har erbjudanden med 30% på allt i butiken.
Och det blir en liten slant i rabatt.

Imorse blev det ingen cykeltur för enligt min väderapp i telefonen
så skulle det börja regna klockan åtta och sedan regna igen på eftermiddagen.
Och jag hade ingen lust att bli blöt så jag fick skjuts av Stora Syster.
Men jag fick ändå en rejäl motionsdos för idag var det dax för Step-up.
Det är så fruktansvärt jobbigt, nästan rent av en nära döden upplevelse.
Men det är skönt efteråt och jag peppar mig själv
när jag studsar upp och ner på brädan.

Kvällen fördrev jag på Emporia och på JOY.
Det fanns mycket som jag ville ha så jag fick välja ut de absoluta favoriterna.
Det blev mycket vitt och jag har en förkärlek till det på våren och sommaren.
En vit spetsblus, en vit spetskofta, en vit jeanskjol, ett vit linne, en vit t-shirt top.
Ja, ni hör själv - en massa vita kläder.

Jag kunde valt andra färger för nu till våren är det mycket färg såsom aprikos och blått
men av någon anledning blev det vitt.
Jaja, en rosa tröja, en blå-vit randig top och en mönstrad jacka
fick också följa med i påsen. Och naturligtvis en scarves, en ny variant och färg.


Fördelen för mig är att jag har en god väninna som jobbar på JOY på Emporia
och hon och jag har känt varandra i 35 år och hon vet vad jag gillar.
Och vi har ganska lika smak så jag kan bara komma dit så plockar hon fram till mig.
En egen liten personal shopper.
Passar mig alldeles utmärkt!

2 kommentarer:

  1. Hej Carina! Jag var också på Emporia och shoppade inför Augusts dop som är på söndag. En trevlig tjej på Joy hjälpte mig att hitta en topp, kofta, leggings och halsband till min Desigual kjol som jag redan hade köpt. Koftan kommer jag använda riktigt mycket för den kändes så rätt! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag var visst inloggad som Sammy, det är jag så klart.. Kristina :D

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina