23 mars 2014

Våren i antågande

En lång skön promenad tillsammans med Stora Syster
Njuta av att våren är i antågande med stora steg
Det är skönt att kunna vara utomhus utan att behöva frysa
och ha 1000 lager med kläder på sig, lovely!

Lille Bror var uppe med tuppen idag och ville att vi också skulle gå upp.
Men jag lyckades prata till mig lite mer tid i min varma säng.
Han ville bara komma iväg till dagens handbollsmatch.
Hans lagkamrater skulle spela match mot Kristianstad
och han hade dealat till sig en plats i en av bilarna och vi
hade lovat att köra honom till Lund tidigt på morgonen.
Förhoppningsvis så är det väl investerad tid!
 
Frukost och sedan begav Stora Syster och jag mig på en lång promenad.
Dagens mål var den mysiga butiken "Åsa på Björkliden".
Det finns mycket fint som jag skulle vilja införskaffa hos henne
och varje gång jag är där så är det så svårt att välja ibland
alla de vackra sakerna. Men något litet får följa med mig varje gång.
 
På hemvägen så traskade vi förbi vår fina Staffansvall och
tittade på när Skånelaget för F97 spelade semifinal i Cup Kommunal.
De lyckades att vinna tillslut och nu väntar final längre fram i vår.

 
 Dagens stora gärning var storstädning i sovrummet.
Riktigt storstädning alltså genom att dra fram garderober och dammsuga bakom och i dem,
dammsuga sängarna, tvätta täcken och kuddar och bädda rent.
Det känns så skönt när vi är klara!
 
Lite middag och sedan bokade vi de sista övernattningarna på
vår semester tur till Italien i sommar. Det känns skönt att det är färdigt bokat.
Det började ta slut med boende på de orter som vi hade spanat in.
 
Imorgon är det en ny vecka och nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina