17 mars 2014

Stormig måndag

Idag har det blåst jätte, jätte mycket.
Jag var glad för att jag bestämde mig för att åka bil till jobbet
och låta cykeln vila. För jag hade aldrig kommit till jobbet i den här blåsten.

När jag kom hem från jobbet så började jag leta efter Lille Brors fjärrkontroll
till hans TV. Den var som uppslukad och jag hade nästan gett upp.
Men den kan ju inte bara försvinna och rent logiskt så måste den finnas
i huset. Frågan är bara var!
Jag letade i alla lådor, under sängen, i fåtöljen, i byrån men den fanns inte någonstans.
Men skam den som ger sig - jag hittade den tillslut.
Den låg under en förvaringslåda som han har under sängen.
Hur den nu har hamnat där?
Jag hade ju tittat under sängen och dragit fram förvaringslådorna men
inte lyft på dem så fjärrkontrollen låg gömd därunder och det
var först när jag lyfte på dem som jag hittade den.
Tokigt, eller hur?

Sedan har jag pysslat med kvitto som vi sparar i en förvaringslåda.
Jag lägger ner dem och försöker förvara dem årsvis.
Ja, inte alla år bakåt i tiden men två-tre år finns i mina lådor.
Det kan kännas onödigt men många gånger har jag behövt något kvitto
och börjat rota i min låda och hittat det som jag letar efter.
Nu är det fint och snyggt igen i "kvittolådan".
 
Nästa sorteringsprojekt var lådorna i hallen.
Där hittar jag allting något spännande. Det är så lätt att bara slänga ner en massa
saker i lådorna och sen blir det liggandes och jag stör mig på det.
Men nu är även det störningsmomentet borta.

Så dagen kan summeras som en sorteringsdag.
Och det är något som jag mår bra av, att sortera och strukturera!
Annars är det lugnt och jag har huvudet fullt av tankar och funderingar,
om allting och det tar mycket energi, energi som jag för tillfället inte har.
Jag känner mig helt slut och jag hade önskat att det hade varit semester snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina