5 mars 2014

Restaurang Plockepinn

Idag fick vi ett mail om att det skulle startas upp ett nytt motionsrace
på min arbetsplats, med start den 7 april.
Och jag är sugen på att delta nu igen.
Hoppas jag får med mig några andra sportsugna kollegor.
 
Tänk vad ett mail kan skapa en vilja att motionera.
Många pratar om motionsracet, vilka planer de smider
hur de ska träna, vad de ska träna osv.
Det är ju konstigt att vi behöver denna kicken för att komma igång.
Jag erkänner att jag har svårt för att motivera mig att komma iväg på kvällen
så det här med motion på lunchen passar mig superbra.
 
Hela dagen idag har jag jobbat med presentationer som ska användas
under morgondagens möte. Det är inte lätt att få till en snygg
presentation. Alltför ofta ser man en presentation med massor
av text som ingen orkar läsa. Det är bättre att visa i bilder och har texten
vid sidan om och memorera ditt budskap. Lyckas du med det
så blir presentationen mer lyckad och livlig och folk kommer ihåg den.
Endast 10 % av dina ord tränger in i åhörarna och resterande är bilder
och kroppsspråk. Värt att tänka på!
 
Min kväll tillbringade jag på en restaurang i Malmö som heter Plockepinn.
Tillsammans med alla mina finans kollegor från olika delar av Europa hade
vi en gemensam middag. Imorgon ska vi ha en heldags konferens och vi brukar
alltid starta upp den kvällen innan med en trevlig middag på olika
restauranger. Och det är alltid trevligt och gott att sätta sig till bords
på en restaurang som serverar högklassig mat.
Dagens meny var en mängd olika tapas och det gick i ett
rasande tempo och allting var välsmakande.

Från Plockepinns hemsida
Från Plockepinns hemsida
 
Nivån blev hög och det blev en ganska sen kväll,
med tanke på att vi trots allt hade en arbetsdag framför oss imorgon.
 
 
Att gå ut och äta en dag mitt i veckan skapar ett avbrott i vardagen.
Och lika mycket som jag gillar rutiner lika glad är jag när de bryts.
Jag är nog lite knasig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina