15 mars 2014

Fint besök från Göteborg

En helg fylld av enegiboost!
Våra goda vänner från Göteborg kommer och hälsar på oss under helgen.
Tiden har sprungit förbi och det är flera veckor sedan vi träffades
men nu är det dax för en hel helg tillsammans.
 
Jag tycker det är avkopplande att pyssla och laga mat när vi ska ha gäster.
Och det har jag gjort hela dagen idag och det blev rent och fint i alla vrår av huset.
Maken och Lille Bror var iväg på handbollsmatch och jag var och
inhandlade det sista till maten. Ibland är färskvarorna inte så fräscha och
då blir det oftast en liten extra tur till affären samma dag som maten ska tillagas.
 
 
Det är ingen konst att duka fint med mina fina Matteus tallrikar.
Jag har inte så jätte många men det är alltid ett stående inslag på min önskelista,
nya fina tallrikar och skålar.

 
Många timmar av mycket prat och skratt innan vi var trötta.
Lille Bror sov över hos en kompis så det passade utmärkt för våra gäster,
att kunna få ett eget sovrum.

 
Fina Diesel!
 
Att kunna skratta och att göra det tillsammans med någon förlänger livet.
Och visst vill vi alla leva länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina