27 mars 2014

Utebliven smakupplevelse

Möten är också jobb.
Det intalar jag mig själv varje dag.
Problemet med att gå på möte hela tiden är att det dagliga arbetet
blir liggandes och det är stressande.
Svårigheten är hur man ska prioritera!
Allt är lika viktigt och skulle helst vara klart igår...

Nästan precis bredvid min arbetsplats har det öppnat ett stort hotell 
som även har en lunchrestaurang.
Och det kan ju vara lite roligt att se något annat än den vanlig restaurangen varje dag.
Sagt och gjort, idag stegade vi dit och skulle få en ny smakupplevelse.
Men smakupplevelsen uteblev och det blev inget högre betyg faktiskt.
Och så var det ganska dyrt!
Det tål att tänkas på om vi ska gå dit fler gånger.

Jag har klätt mig i träningskläder idag igen.
Först var det ett Tabata pass på 30 min och sedan blev det ett CX Works i 30 min.
Ovanpå det så skulle jag cykla hem = helt slutkörd.
Men det är skönt för en trött kontorskropp att få röra på sig.

Ingen var hemma när jag kom hem så då passade jag på att fixa lite ärenden.
Strax utanför småstaden finns en lite mysig stallänga där ägaren har inrett en liten mysig butik.
Och just idag hade hon 20% på allt i butiken.


En lövtunn ljuslykta med vackra fjärilar


En nätkorg att förvara löken i.

Imorgon är det fredag!
Dessa helger blir mer och mer värdefulla.
Kan det bero på att veckorna är så stressiga med alldeles för mycket att göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina