8 mars 2014

Mellokväll 2014

Idag är det första gången som jag tittar på Mello i år.
Hela "cirkusen" har liksom överlevt sig själv och jag tycker att det blir för uttjatat
att titta på alla deltävlingarna. Så idag var det dax att bänka sig
framför TV och se de bidragen som svenska folket tyckte var bäst.
 
En god middag, en god efterrätt och ett gott vin och sedan var
det dax att se alla bidragen, en del bättre än andra.
Men det var ju helt klart att Sanna Nielsens bidrag var en av de bästa låtarna.

 
Istället för potatis så hade jag bakat en matmuffins som innehöll
fetaost, salladslök, pepparsalami och cocktail tomater.
Supergoda och du hittar receptet på Carina Skafferi.
En söt kola, och nötpaj fick utgöra dagens inslag av sötma och
den var rejält söt och föll inte någon i smaken direkt.
 
Jag är inte förtjust i när det blir för sött så när jag tänker efter
så var det ett dumt val, att servera en söt kola och nötpaj.
Rätt korkat faktiskt!

 
Idag i affären så hittade jag vackra kartongrör på Indiska, fyllda med rökelse i olika dofter.
Jag kunde inte motstå de vackra rören och jag köpte ett.
Jag tänkte använda det utomhus när det blir varmt.
Jag inbillar mig att det håller myggen borta lite bätre.
Eller jag är helt fel på det?
I vilket fall som helst så är röret vackert och just nu pryder det bordet i uterummet.
 
Nu är det dax att säga godnatt och önska er en skön nattsöm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina