18 mars 2014

Herstal lampa ger fint sken

Ibland är det svårt att komma överens.
Man vill olika saker och det är svårt att se fördelarna med någon annans vilja.
Det är inte konstigt att det blir en massa krig överallt
när allting egentligen handlar om att komma överens.
Men det är lättare sagt än gjort!
 
Idag var det dax att jobba hemma igen och köksbordet fick agera skrivbord.
Det är kanske inte den mest ergonomiska stället som finns i huset men
jag gillar att sitta där med stort ljusinsläpp och att kunna se
folket passera förbi på gatan utanför.
 
Jag försöker vara strukturerad med lunchen när jag sitter hemma och jobbar
men det fallerar nästan direkt. En god kopp kaffe kräver något lite såsom ett kex
eller en god smörgås med god brie ost. Jaja, jag vet - inte så nyttigt men det är
svårt att motstå när det finns några få steg bort.
 
För några dagar sedan fick jag en paket leverans med en lampa från Campadre,
en svart ljusramplist från Herstal. Det är super kanon med Campadre.
Fina märkesvaror till ett väldigt billigt pris, upp till 70% lägre än butikspris.
Det konceptet passar mig utmärkt.
 
Nu sitter lampan uppe i taket och lyser fin i köket.
Den gamla har varit trasig ganska länge så det var välbehövligt.
 
 
Efter middagen var det dax och köra Lille Bror till hans träning i Lund.
Sen var det min tur att motionera.
Ett snabbt byte till träningskläder och sedan traskade jag och
Stora Syster iväg på en lång promenad i den mörka kvällen.
Nu är det dax att slå igen locket på datorn efter några timmar med
fixande och trixande med några rapporter som ska vara färdiga, ja helst igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina