9 mars 2014

Virrvarr av sladdar, not anymore!

Solen är vår vän idag också!
Jag hade en relativt orörd dag framför mig och jag har inget speciellt inplanerat
Lite småstädning och ett besök hos min svåger och svägerska i Sätofta
och så naturligtvis en god middag till kvällen
En söndag som passerar ganska obemärkt förbi men ändå så skön.
Fler sådana finns att önska, de är som bomull för själen
 
Min vackra låda har fått lite saker och det är
alla våra sladdar och laddare som tillhör våra telefoner, datorer, paddor, kameror
och all annan elektronisk utrustning
som vi använder när i sitter i vardagsrummet och surfar samt jobbar.
Allt detta har bara legat i ett enda virrvarr vid ett grenuttag
och jag har stört mig något ofantligt på det.
En sak är säker, jag hatar allt vad sladdar heter.
Men nu ligger de så fint i min nya vackra låda. De har fått en plats.
Jag säger alltid, alling måste ha en plats annars är det omöjligt att städa.
 
 
Först ut i min samling är en vacker grå låda med svart/silvriga blommor.
Nu har jag en storlek som kan fungera till mycket. Det är bra att ha en referensram
för framtiden. När jag har suttit på nätet och surfat runt så har det varit svårt
att föreställa sig hur stor lådan ska vara men nu har jag lite bättre koll på de olika storlekarna.
 
Eftermiddagen har vi tillbringat i Sätofta hos min svåger och svägerska.
Vägen dit går förbi Ringsjön och där finns jättefina hus.
Allting ser så mycket finare ut när solen visar sig från sin bästa sida.
 
När vi kom hem hade Lille Bror dukat och var jätte hungrig.
Vi hjälptes åt att laga middagen som bestod i grillad kycklingfilé med auberginegratäng.


Imorgon är det måndag, igen känns det som.
Dagarna passerar förbi i ett rasande tempo. Nu har vi den härliga tiden
framför oss. Jag tittade på hur vädret skulle bli imorgon bitti och det är cykelväder.
Nu gäller det att inte svikta.
Det är lätt att säga att jag ska cykla till jobbet men när jag vaknar imorgon
så kanske kroppen säger något annat.
Det gäller att peppa sig själv att göra det. När jag väl är framme så
är jag ganska nöjd med míg själv och den känsla är så skön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina