3 mars 2014

Ärtsoppa är dagens beting

Ny vecka innebär nya tag och "smida" planer inför
alla dagarna jag har framför mig.
Dagens plan var Afro på lunch, massage på eftermiddagen,
stryktvätt och att koka ärtsoppan (som inte blev av igår)
 
Imorse när jag steg upp så kände jag mig ganska utvilad.
Det har varit en lugn helg och jag har vilat ut.
Dagen har bestått av många möten och planering inför torsdagens workshop.
Och det bästa av allt var Afron på lunchen.
Idag blev jag rejält trött och jag tror att det beror på att jag har börjat lära mig passet
och kan därmed ta ut rörelserna lite mer dvs. jag slipper springa runt som en fjant
och låtsas att jag kan passet. Och ännu skönare var det i eftermiddag
när jag la mig på massage bädden och benen fick sig en rejäl duvning.
 
Kvällen har varit en lugn historia med sortering av papper,
tvätt och strykning och nu hänger Lille Brors gardiner uppe i fönstret igen.
Men framför allt så har jag kokat ärtsoppa, för första gången.
Det var ingen "rocket science". Nu ska den bara stå och mogna tills imorgon
när den ska serveras med gott bröd.
 
 
Jag har lite jobb kvar innan det är dax att knyta till kojs.
Önskar er en skön kväll och dröm söta drömmar!

2 kommentarer:

  1. Tips: mycket lök och mycket timjan!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag ha i åtanke! Timjankryddan tog slut igår när jag kokade den så jag får svänga inom affären och köpa fler.
      Kram tbx

      Radera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina