24 mars 2014

Festväska till mobilen

Tempo, tempo och åter tempo.
Idag hade jag ett tidigt möte och jag var sent iväg.
Och det var ganska kallt, precis över nollstrecket.
Men det går bra, mössa och vantarna är på och värmen
får jag upp efter några minuter.
 
Att lägga ett möte redan klockan åtta på morgonen är inget som jag föredrar.
Speciellt inte på måndagar när jag alltid är trött som ett helt ålderdomshem.
Men jag fick draghjälp av en annan cyklist som trampade på ganska
mycket fortare än mig och jag var inte sen att hänga på.
Och det gjorde susen för jag hann precis i tid till mitt möte.
 
Annars har det varit en lugn kväll med vanliga vardagsbestyr.
Jag har kommit in i en trall där jag får undan en massa saker varje dag
och jag sorterar och slänger en massa saker och det känns skönt
med lite ny ordning i skåp och lådor.

 
Jag har börjat sortera bland alla mina handväskor.
I vår klädkammaren har jag två stora "tunnor" med hur många väskor som helst.
Många av dem har inte blivit använda på många, många år
och samtidigt så vill jag ha någon ny varje säsong.
Igår inhandlade jag en ny liten bling, bling väska till mobilen.
Det är ofta som jag bara har mobilen, mitt bankkort och ett litet
läppstift med mig när jag går på fest och det känns som om det bara
ligger skvalpar i botten på en stor väska.
Så den lilla mobilväska är precis lagom stor för en mobil
och de småsaker som jag behöver när jag går på fest.

2 kommentarer:

  1. Jätte jättefin!
    //Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föll för den direkt! Och det fanns många att välja på, i flera olika färger och mönster. Kanske något för dig?

      Radera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina