28 mars 2014

3:de boken i samlingen



Underbara fredag!
Solen har lyst på oss hela dagen och vi är väldigt soltörstande
efter en lång vinter och många mörka timmar.
Och det bästa av allt är att solen ska lysa på oss hela helgen.

Jag var ganska trött i morse när jag vaknade eftersom gårdagens träning
satt tungt kvar i benen men det var bara att bita ihop och
sätta sig på cykeln och trampa iväg till jobbet.
Det är bara nyttigt med lite träning.
Och det blev ännu mer träning för benen eftersom jag hade en lunchdate
på Nova Lund och det tar cirka 15 minuter att cykla dit.
När jag väl var där så passade jag på att shoppa ett par nya vårskor,
en svart ballerina variant från ECCO skor.
De blir bra som en övergångssko innan den riktiga vårvärmen kommer och
då vill jag ha en ballerinasko. Dessa blir bra för mina knän och rygg.
 
Klockan hann bli strax över 18 innan jag kom iväg hem.
Och jag skulle även iväg till affären och handla mat till helgen.
Så det blev en sen middag men vad gör det?
Vi har hela kvällen på oss att äta och njuta av att det är fredag.

 Jag har även fått en ny njutning i brevlådan idag.
Den 3:de boken i Arlas säsongsmat låg i brevlådan när jag kom hem från jobbet.
Det är väldigt vackra bilder i den och maten är precis sådan som jag gillar.
 

 
En god välsmakande lammstek till påsk kanske?

 
Lille Bror somnade tidigt och Maken och jag slog oss ner i varsin soffa
och jag måste erkänna att det är lätt att slumra till till.
Men efter en stund så går jag och lägger mig i sängen istället eftersom
jag är inte alls fötjust i att somna i soffan.
Det blir så jobbigt när man sedan vaknar efter några timmar och
ska gå och lägga sig i sängen.
Jag föredrar att somna i sängen istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina