20 mars 2014

Ett telefonsamtal betyder mycket

Torsdag och lite planering inför helgen.
Det brukar inte ta så lång tid att tänka ut vad vi ska äta till middag
och idag var inget undantag.
Snabbt och lätt och listan är skriven.
 
Det blev en relativt sen dag innan jag trampade hemåt idag.
Jag har en back-log av uppgifter och det känns som om jag aldrig når botten.
Men det är bara att jobba på och bocka av på listan och så blir
man klar tillslut. Men känslan av att aldrig känna sig färdig är jobbig.
 
Det här med att planera vad vi ska äta till helgen brukar vara roligt
men jag har ingen inspiration för tillfället.
Det blir bara en mängd gamla beprövade recept och det får duga tills
inspirationen infinner sig igen. Jag har många favoriter att välja ifrån
och Lille Bror är väldigt glad. Han tycker inte om när det är för
mycket nytt som serveras.
 
 
Jag fick även en mysig pratstund med fina Sandra.
Ibland undrar jag varför det tar en sådan tid?
Det är ju bara ett telefonsamtal bort och det är så lätt att bara ringa.
Men det är så mycket annat som pockar på uppmärksamhet och
fast att jag inte vill så blir det ibland alldeles för länge mellan gångerna.
Det är bara jag som kan råda bot för det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina