25 mars 2014

Vilket skämt!

Det blev inget våffeljärn på Elgiganten.
Istället körde jag till vår lokala elaffär i småstaden och införskaffade ett våffeljärn.
Vilket skämt!!!
 
Jag arbetade hemma hela dagen och i min plan fanns
det med att jag skulle köra och handla ett våffeljärn.
Jag visste att City Gross brukade ha järn men just idag så var de slut.
Och även på vår ICA butik. Snacka om maximal otur!
Men vår lokala elaffär hade våffeljärn och jag köpte ett järn i lagom prisklass.
Inte ett med dubbla järn.
Det hade i och för sig varit smidigt men jag tänkte lite praktiskt.
Det ska ju förvaras när det inte används och ett "singeljärn"
tar lite mindre plats i skåpet och så fick det bli.

Men det var det sämsta skit jag någonsin skådat.
Trots att jag hade det på den högsta värmen så blev inte våfflorna färdiggräddade
och hela järnet blev skålhett utanpå så det gick inte och ta i.
Jag kommer definitivt att lämna tillbaka det!!!

Och vi blev sååå besvikna för vi var jätte sugna på nygräddade våfflor.
Det tog nästan en hel timme att grädda fyra våfflor och sen var de inte ens goda.
Så blir det när snålheten kryper fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina