29 maj 2013

Kylan är fixad

Sommarvärmen är på ingång
Och nu startar student firande upp för många
De kan inte få bättre väder
Hoppas det håller i sig tills det är vår tur

Vi börjar bo in oss på vår nya arbetsplats.
Men vi har fortfarande inte fått våra saker och det är jobbigt
i längden att sitta och jobba mot datorskärmen.
Jag har mycket stora excel dokument och behöver en stor skärm.
Men det löser sig alltid.
I-landsproblem när jag tänker efter...

Värme i all ära men det innebär att vätskan som vi vill dricka också blir varm.
Dricka varm öl eller cider är ingen hit eller ännu värre varmt vitt vin.
Bläää!!!
Vi har dammsugat blocket de sista veckorna för att hitta en bra kyl som vi kan förvara vår student dricka i.
Vi hittade en tillslut och idag var det dax att köra och hämta den.
Lite smutsigt men fullt fungerande och endast 3 år på nacken och det passar mig som handen i handsken.
Så nu kan vi pricka av den saken från vår "att göra lista".
Nu har vi "kylan" fixad inför studenten och det känns skönt.

När vi väl kom hem igen så stod Lille Bror där och väntade.
Imorgon var det utflyktsdax för honom och vi skulle köra och handla lite god matsäck till honom.
Han plockade ihop lite som han tyckte var gott och vi stod där båda två och vände och vred på en kokosnöt.
Varken han eller jag har ätit färsk kokos så vi slog till.
När vi kom hem började vi klia oss i huvudet.
Hur öppnar men en sådan?
Vi fick gå ut på You Tube och leta upp en film hur det hela skulle gå till.
När vi äntligen fick upp den så blev vi djupt besvikna.
Det var torrt och ingen speciellt god smak.
Men nu vet vi hur det smakar och nu behöver vi inte gå
förbi dessa i affären och undra över hur de smakar.

Nu har vi lagt ännu en dag till handlingarna och det kändes skönt
när jag gick och la mig med vetskap att det mesta flyter på enligt planen.
Kylan inför studenten är fixad  och nästa vecka lovar fint väder.

5 kommentarer:

  1. ?????

    Är jag en "nöt" som inte fattar, eller?

    //Nettan; som just nu känner sig som "Nöttan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du är ingen Nöttan.
      Nu kan du läsa allt och förstår vad jag menar.
      Kram

      Radera
  2. Isolerande bikini kupor mot kylan? ?
    Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha,
      Du är rolig Carin!
      Nu är inlägget klart och nu är det solklart vad som menas.
      Kram

      Radera
  3. Ahaaa! Nu fattar jag!

    Förstår att du inte gillade nöten - du gillar ju inte kokos!
    Vacker är den i alla fall! Den liknar is.

    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina