6 maj 2013

Jag, curling mamma?

God kväll på dig!
Är jag en curling mamma?
Var drar man gränsen på vad som är support och curling?
Jag kände mig som en supporterade mamma idag.
Eller var det curling som jag höll på med?

Stora Syster ska resa till Prag under Kristi Himmelsfärds helgen.
Alla elever i årskurs tre på gymnasieskolorna i Lund 
tillbringar just denna helgen i Prag.
Denna mamma har varit inblandad i att boka flygbiljett, boka hotell
boka taxi och växla pengar.

Ikväll blev det först körning till fotbollen och sedan fick jag köra
halva Malmö runt för att få tag i tjeckiska pengar.
Egentligen borde Stora Syster ha skött alla förberedelser själv tillsammans
med sina kamrater. Men just nu har det varit mycket på alla fronter
så då fick jag rycka ut och fixa de sista små detaljerna såsom pengar...

Väl hemma igen så behövde Lille Bror hjälp med en inlämnings uppgift
i NO och den skulle handla om kulturlandskapen i Sverige.
Klockan blev mycket innan vi var färdiga och jag kände mig trött.
Men icke sa nicke!
Nu behövde Stora Syster hjälp med att reda ut lite begrepp
i sin körteori. Hon har några prov kvar att klara av innan det är dax för uppkörning.
Stressen kommer krypandes och då får vi föräldrar rycka in.
Klockan var närmre 1 på natten innan jag stöp i säng.

Jag hoppas innerligt att mina barn uppskattar tiden som vi lägger ner på dem.
Just idag kände jag att jag bidrog med både min kunskap och min tid.
Är det att curla eller att ställa upp?
Är det samma sak?

2 kommentarer:

  1. Fina underbara mamma Cina! Detta är inte att curla tycker jag! Curla är när man gör allt till sina barn som inte behöver lyfta ett finger!! Mina barn är lite äldre och vi har gjort likadant och jag lovar dig, du får kvittot snart på att du gjort helt rätt! Vi får ofta höra att vi funnits där alltid för dom yill skillnad från många andra som tyckte att drt var skönt vi ställde upp så slapp dom...!
    Dina barn lär sig massor av dig på detta vis!
    Jag tycker du verkar vara en riktigt äkta närvarande toppenmamma!
    Kram på dig och ha en skön helg!
    Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej fina Carin,
      Jag är helt inne på din linje. Jag vill gärna finnas där för mina barn. Det är nu som vi bygger upp relationen för framtiden. Och jag vill vara delaktig i mina barns liv och då gäller det att ställa upp på deras villkor utan att jag för den sakens skull blir en martyr.
      Det känns skönt att höra att det är någon mer som tycker/känner som jag. Då är jag kanske inte helt fel på det.
      Kram tbx!

      Radera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina