9 maj 2013

Tapas med goda vänner

Torsdag och ledighet - i solen!
Långledig är ett ljuvligt ord.
Jag ska ta det lugnt och sitta i loungen och bara slappa...
Får se hur bra det går....

Idag var jag uppe tidigt och satt ute med en fleece filt och en kopp kaffe.
Jag är så nöööjd med vår lounge.
Maken säger att om han köper en tjock dunjacka till mig så kommer jag sitta där året runt.
Det ligger nog lite i det.
Det är så skönt att sitta ute och känna luften och alla dofter.
Om jag bara har ordentligt med kläder på mig så är det perfekt för mig.

Idag har jag besökt Åsa på Björkliden.
Det är en liten mysig butik som ligger strax utanför Småstaden
och hon har de mest fantastiska produkter.
Jag tillbringade säkert en hel timme där och bara kände och klämde
på vackra saker och naturligtvis fick lite fint följa med hem.
Jag stod och kände och klämde på detta fatet hur länge som helst.
Jag blev störtförälskad med en gång.
Underbart vackert!!!

När jag väl kunde slita mig från butiken var det lite förberedelser inför
kvällens drabbning med våra goda vänner Nettan och Stewe.
Lite goda tapas och gott rosévin inledde kvällen utomhus.
 
 
 
Efter någon timme flyttade vi in i uterummet.
Hur mycket vi än ville sitta utomhus så bor vi i ett land
som inte precis förser oss med ljumma och varma kvällar
trots att det finns filtar att svepa om sig.
Goa skratt varvas med seriöst prat.
  
Vi pratade lite löst om att resa till Prag eller Budapest nästa vår.
Stadssemester är en av de bästa formerna av semester.
Men sen är det skönt att sola och bada också.
Och att åka skidor.
Ja, alla typer av semester är mysiga och roliga.
Men man får välja lite för det finns varken tid eller pengar
till att göra allt alltid.
Kvällen efterrätt var en riktig rabarberdröm.
Cheesecake med hemmagjord rabarbersylt.
Jag är glad för säsongsmat och nu är det tid för rabarberna
och vad passar bättre då än en rabarber cheesecake.

En rolig och trevlig kväll rundade av en lung och skön dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina