4 maj 2013

Stilla morgon

Idag har jag varit uppe med tuppen.
Stora syster skulle skriva sitt SAT prov idag och jag körde henne till Malmö.
Förra gången missade hon bara med 20 fjuttiga poäng...
Hoppas det går vägen denna gången!

God morgon fina du!
Solen skiner idag, igen.
Det känns lite konstigt att skriva det faktiskt.
Jag läste i tidningen att det inte har varit onormalt kallt i april, i Skåne då alltså.
(jämförelse perioden var mellan 1960-1990)
Men samtidigt var det en av den kallaste april under 2000 talet.
Det är lite skrämmande när jag tänker lite mer på det.
Den globala uppvärmningen känns lite mer påtaglig helt plötsligt.
Men just nu väljer jag att inte fokusera på det.
Istället har jag varit och köpt goda frukost bullar till oss
och jag har slagit mig ner i loungen och njuter av den stilla morgonen.
Jag hör fåglarna kvitta och solens strålar värmer mig.


Denna helgen är det "Bonnamarknad" här i småstaden.
Lille Bror ska gå dit med en kompis och det blir väl att
jag tar en tur dit och kollar in läget och handlar MUNKAR!!!
Det har blivit en liten tradition att handla munkar
och sedan har vi tävling om vem som kan låta bli att slicka sig om munnen.
Jag har aldrig vunnit...
Men jag är lika glad för det!

Ha en skön dag och njut av livet.
Det tänker jag göra.

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för Emma!!!
    HÅRT!

    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du!
      Hon kände sig relativt nöjd när hon var färdig efter mer än 5 timmars prov. Nu får vi bara vääääääänta på besked.
      Kram tbx

      Radera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina