12 maj 2013

Flyinge plantskola

Att ha en lättskött trädgård är A och O för mig.
Det finns inte tid eller viljan att hålla på varje helg med trädgårdsarbete.
Växter med vackra blad är det viktigaste för mig.
Om blomman är fin är det ett plus.

Igår var jag så trött att jag mådde illa.
Tidiga mornar och sena kvällar sätter sina spår så idag ville jag inte bli väckt.
Men jag har svårt att sova längre än till nio och
trots att jag var trött så blev det inte längre än så.
Men att ta det lugnt och dricka kaffe är något som jag är bra på.
 Maken for iväg till tippen med allt som vi hade rensat ut igår
och jag åkte iväg till Flyinge plantskola tillsammans med min mamma.

Flyinge plantskola är en av de få plantskolor som finns kvar.
De flesta andra har blivit uppköpta av Plantagen.
Att köra dit en en fröjd.
Helt underbara växter och det finns allt du kan tänka dig.
Det blev lite nya klematis, ett träd, lite alunrot i olika färger
och lite annat smått och gott i lila färger.
Jag försöker endast köpa växter med lila och vita blommor.
Sedan vill jag att växterna ska återkomma på lite olika ställen i trädgården.
Det knyter liksom ihop trädgården.

Efter plantskolan körde vi till kyrkogården och gjorde lite vårfint.
Träden stod i full blom och det var helt underbart vackert.
Klarblå himmel och vita blommor!
Eftermiddagen har jag tillbringat i trädgården med att plantera
mina nya fina växter. Lite ny jord och vatten så ska det nog bli lyckosamt.
Förhoppningsvis har de börjat växa ordentligt innan studenten.

Nu är det dax att avsluta en mysig 4 dagars ledighet.
Stora Syster har kommit hem och det har varit roligt att höra hennes upplevelser.
Det känns skönt att ha henne hemma igen.
Talesättet "borta bra men hemma bäst" stämmer alltid in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina