22 maj 2013

Vita tulpaner

Vårlökar i alla former är vackert.
De kämpar sig upp genom jorden år efter år
och ger oss en vacker start på våren.

God morgon fina du!
Idag är det första dagen av resten av ditt liv.
Vad har du tänkt att fylla denna dagen med?

Idag arbetar jag hemma och då passade Stora Syster på att låna min bil.
De skulle ha orientering i Skrylle och det är lite "bökigt" att ta sig dit
så det passade utmärkt för oss båda två.

Jag sitter och tittar på mina vita tulpaner som reser sig majestätiskt i rabatten.
Under många år har jag hållit på och planterat växter och rivit upp växter
för att jag har tyckt att det inte har blivit som jag hade önskat.
Men nu efter 15 års arbete med trädgården så har jag fått den som jag vill.
Nu saknas det lite vårlökar och de får jag plantera till hösten.

Jag älskar vårlökarna!
När snön har försvunnit så går jag varje dag och kollar ifall de har börjat växa upp.
Och glädjen är lika stor varje år när det börjar spira i jorden.
De kämpar på i någon månad innan de spricker ut i full blomster prakt.

Så passa på och njut av vårblommorna!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken läcker närbild!
    Dina vita tulpaner är verkligen ståtliga!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å ännu bättre är det när det är så kallt ute för då blommar de längre.
      Om man nu ska se något positivt med att det är kallt...
      Kram tbx

      Radera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina