18 maj 2013

Sommarvärme

Just nu sitter jag här i min lounge och tar igen mig.
Jag har varit aktiv hela dagen i trädgården med att
plantera de sista växterna som jag köpte förra helgen i Flyinge.

Att vakna och inse att det redan är över 20 grader varmt,
jag säger bara WONDERFUL!
Jag var faktiskt sugen på att åka till stranden idag
men ingen annan i familjen var sugen på det.
Men sedan å andra sidan så hade jag lite
småpyssel att fixa med i trädgården.

Frukost och sedan på med shorts och linne
och en massa solkräm med faktor 30.
Det gäller att skydda sig från solen strålar och
ska man vistas utomhus i solen hela dagen
så får det blir solkräm med högt skydd.

Lille Bror var förväntansfull inför dagens läger med Lugi.
De skulle hitta på en massa roliga saker och
de hade verkligen tur med vädret.

LB07 hade en hemmamatch mot Kalmar på spelschemat idag och
 Stora Syster och Maken vill gärna kolla på alla matcher som går
så de for iväg till Malmö vid lunch tid.

Jag fixade och planterade hela eftermiddagen och när klockan var fyra
var jag trött och SMUTSIG!
Jag satte mig i loungen och njöt av mitt dagsverke.
Jag hade köpt två nya klematis och de fick komma ner
i jorden i mina krukor.
De står på baksidan av huset och då ville jag
ha några som blommar under sommaren så vi kan njuta av prakten.
Men det var inte helt lätt att hitta några som blommar just den perioden.
De flesta blommar april-juni.
Det blev två för mig helt nya sorter och det
ska bli spännande och se hur de tar sig under sommaren
Jag inser att att jag behöver köpa någon ställning som de kan klättra på.
Det får bli ett besök till Flyinge plantskolan nästa helg.

Duschen nästa och sen förberda inför kvällens happening!
Nu är dagens arbete slut och jag ska bara ta det lugnt
och njuta av kvällens spektakulära Melodifestival.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina