15 maj 2013

TV dygnet runt

Tekniken går så fort framåt.
Jag vill hänga med men har varken ork eller lust.
Den kombinationen går inte ihop.
Det bästa hade varit om någon annan i familjen hade varit engagerad
men vi är alla lite "trötta" på media och IT.
Det ska bara fungera...

Det blev en trött morgon och jag hade ett tidigt morgonmöte,
redan klockan åtta var det dax.
Men med dagens teknik kunde jag bara ringa in och koppla
upp mig via internet.
Supersmidigt att sitta vid köksbordet har möte.
Det blev lite lugnare tempo och jag var på plats på jobbet vid halv tio tiden.

Kvällen här hemma är lugn.
Stora Syster är med kompisar på Emporia och
Lille Bror och Maken är i Lund på handbollsträning.

Jag har haft besök av Viasat och nu har vi äntligen
beställt ett ordentligt TV paket med möjlighet att se TV när du vill via ViaPlay.

Strykhögen väntar på mig så det är bara att sätta igång.
Det känns skönt efteråt att hänga in strykna kläder i garderoben
och kunna välja vad jag vill ha på mig utan att sucka och stöna
för att det är ostryket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina