3 maj 2013

Medelhavs buffe

Det hör inte till vanligheterna att vi bruka gå bort på fredagar
men idag var det ett undantag.
Jag får en känsla av att helgen blir längre
och den känslan tackar jag inte nej till.

En arbetsdag kantad av roliga besked och roliga skämt
gjorde att jag var på topp humör när jag körde hem, trots min hemska huvudvärk.
Jag hade helt enkelt ätit för lite mat och hjärnan skrek efter energi.
Men det finns botemedel mot det och det är tur.

Vi är ett gäng glada vänner som skulle träffas på O'Learys på Entré i Malmö och bowla.
Det finns nog ingen som är så dålig på bowling som jag.
Att få över 100 poäng känns som en utopi för mig.
Det har bara hänt en gång i mitt liv och det var inte idag...
Lille Bror in action.
Dagen till ära har han sina nya fina chinos på sig som är inköpta på H&M.
Att kunna bowla bra är en teknik och Lille Bror kämpar på.
Goa, familjen Månsson
Jag är nyklippt och min fina blus och halsband är nytt från JOY.
Jag har beställt från deras nya webb shop och det fungerade super smidigt.
Efter bowlingen begav vi oss till Esarp och där serverades det den mest
underbara medelhavs inspirerad buffé.
Anne-Lousie hade lagt ner jobb på detaljerna och det smakade
ljuvligt gott och vi var ganska hungriga allihopa.

Vin, skratt och diskussioner avlöste varandra under kvällen.
Vi bröt upp relativt tidigt eftersom jag skulle upp tidigt imorgon.
Stort tack för en trevlig fredag kväll.
Nästa gång hoppas vi att alla är friska och kan följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina