8 maj 2013

Lugi P00

Jag vaknade av att regnet smattrade mot fönsterblecket.
Min första tanke var sören också!!!
Stora Syster skulle åka till Prag och det är ju inte så roligt om det regnar.
Men sedan vi närmre eftertanke så spelade det ju
ingen roll om det regnade här bara det inte regnar i Prag.

Fyra förväntasfulla tjejer och Maken begav sig till Köpenhamn och Kastrup.
Planet avgick vid nio snåret och det gäller att vara ute i god tid.
Hoppas de får en super resa med fint väder.
Det är ett minne för livet som de tar med sig.
Jag är så glad för hennes skull!

Jag fick inte åka iväg på semester utan jag fick bege mig till mitt arbete istället.
De flesta lämnade kontoret tidigt eftersom det är en helgdag imorgon
men jag hade möte inplanerat till halv fem
och sedan blir det alltid lite efterarbete som ska fixas.

När jag kom hem stod Lille Bror givakt i dörren.
Han skulle provträna för Lugis P00 idag och
det är något som han har sett framemot jätte länge.
Jag följde med som stöd och det gick alldeles utmärkt.
Han var välkommen tillbaka och nu kan vi väl säga
att han spelar i Lugi istället för i Staffanstorps HK.
Innan det blir en riktig övergång så får han spela
klart de inplanerade cuperna men lagom till skolavslutningen är allting klart.
Han var glad ska du tro! En dröm som har gått i uppfyllelse!
Det kommer bli jätte bra och han kommer säkert utvecklas mycket.

Klockan hann bli åtta innan vi var hemma och idag hade jag gjort det lätt för mig.
Maken var i Köpenhamn med några arbetskamrater så det var
bara Lille Bror och jag hemma så det fick bli pizza.
Det var länge sedan jag åt pizza men den smakade som vanligt.

Vi var båda rätt så trötta så när vi hade sett klart filmen vid elva snåret
så var det dax att krama kudden.

Imorgon inleder vi 4 dagars ledighet.
Wünderbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina