21 maj 2013

Stor dag i livet

Eget körkort - Visst klingar det fint i öronen
Stora Syster har tagit sitt efterlängtade körkort idag!
Förra veckan skrev hon teorin och hade nästan full pott
och idag var det dax för uppkörning.

Imorse när jag vaknade hade jag fortfarande sviter
efter gårdagens huvudvärk.
Jag blir ovanligt trött och sliten efter en sådan attack
och det kan ibland ta flera dagar innan jag är normal igen.
Lille Bror skulle iväg på utflykt och tillsammans fixade vi med matsäck.
Stora Syster var ordentligt nervös.
Hon hade tagit ledigt från skolans första timmar för att bara
kunna fokusera på uppkörningen.

Jag körde till jobbet och satt på mina möten och bara
väntade på telefonsamtalet.
När det tillslut kom så behövde hon inte berätta att hon hade klarat det.
Hennes röst avslöjade henne.

Stort grattis kära Stora Syster!
Nu kan du köra till träningen själv och inte behöva vår assistans.
Övnings skylten revs i sönder i flera bitar.
Det kändes lite konstigt när hon körde iväg själv till träningen.
Jag måste erkänna att jag var lite nervös när hon vinkade och körde iväg.
Jag kan själv komma ihåg den känslan av den första bilturen.
Helt själv i bilen och ingen att annan än jag själv som var ansvarig.
Jag var supernervös!!!
Men naturligtvis så klarar hon av det galant.
Någon gång måste jag släppa taget och det är alltid lite nervöst
de första gångerna när hon ska ut och köra på vägarna.
Under tiden som hon var och tränande var jag och handlade blommor.
Sedan hem och laga god middag och GO FIKA!

Ännu en milstolpe i livet som har uppnåtts.
Idag klarar man sig inte utan körkort och
trots att jag kommer vara lite nervös och orolig när hon är ute
och kör på vägarna så är det ändå en befrielse.
Vad ska jag nu göra med all den tid som frigörs när hon inte behöver skjuts till träningen?

Jag kan nog hitta på något att fylla tiden med.

2 kommentarer:

  1. Ett JÄTTESTORT grattis till Emma!!!
    Ett fyrfaldigt TUT för henne:
    TUT! TUT! TUT! TUUUUUT!

    Grattiskram
    //Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstig känsla det där när hon körde iväg ensam i bilen.
      Liten har blivit STOR!

      Radera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina