1 maj 2013

Skön lunk

Nu har solen gått ner bakom husknuten
och jag är lite röd i ansiktet.
Den första vårsolen är så underbart härlig.

Idag inledde vi vår dag med frukost i loungen
och det blev att vi fastnade där en låååång stund.
Vi satt kvar och pratade om allt möjligt i säkert två timmar
allt från studenten till nästa nästa resmål
Lite olika sommar aktiviteter som vi vill göra
Hur vi värderar vänskap och gamla galna fester från förr.
Jag älskar dessa stunder.
Min mor har även varit här och provsuttit loungen och hon
stannade en lång stund och fikade.


Nu är middagen avklarad och vi mina svärföräldrar har varit på middag idag.
Först var Maken med dem på en biltur i Malmö
så de fick uppleva sina gamla barndomskvarter och sina gamla arbetsplatser.
Till kvällskaffet hade jag köpt en ny favorit, Marabou Choco Moment.
Smakar lite som kexchoklad och är värda sitt pris.

Studentskylten är beställd men det är svårt och veta hur den kommer se ut i "real life".
Det blir en överraskning när den dyker upp.

Nu håller jag kväll och jag ska försöka komma i säng i tid ikväll.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina