10 maj 2013

Ute på jakt

Vi behöver ett kylskåp till studentfirandet.
Jag surfar runt på blocket varje dag för att se ifall det har dykt upp något nytt.
Det finns en hel del och idag skulle vi köra och kolla på ett i Malmö.
Men fy vad det var äckligt och snuskigt.
Lite fräscht får det ändå vara trots att det är begagnat.

Frukost på tu man hand.
Lille Bror sover över hos en kompis och Stora Syster är i Prag.
Vi får något SMS om dagen och de verkar ha det bra.
Kylskåpsjakten i Malmö gick inte något vidare.
Men det är bara att leta vidare och tillslut dyker det upp ett som passar.

På vägen hem svängde vi in om Mobila i Malmö.
Precis som många andra köpcentrum så håller de på att bygga om.
Alla är rädda för att Emporia ska ta för mycket marknadsandelar.
Och det ligger lite i det.
Det gäller att lika i om man vill följa med i utvecklingen.

Lite småplock innan det var dax att bege sig hem till familjen Nilsson på grillning.
Tre familjer har försökt få till en träff under några månaders tid
men med aktiva barn så är det svårt.
Det bjöds på gott grillat och en chessecake med laktrispulver i.
Väldigt dekorativ med lite annorlunda smak.

Lille Bror och hans kompis hade varit och tränat i Lund
och sedan hade de tillbringat kvällen hemma hos oss.
När klockan var tolv på natten kände jag att tröttheten kom
krypandes och vi cyklade hem och det var KALLT ute, endast 10 grader.
Alldeles för kallt för min smak!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Syster Londons svägerska Kerstin tittar in ibland på din fina blogg! Jag är dålig på kommentarer men som lakritsfan blev jag nyfiken på om du kan tigga recept - till Carinas Skafferi?!

    Vill tipsa om att en av de andra svägerskorna har en ny blogg stilitiden.se som precis som din är välskriven och fina bilder!

    Ha det bra hälsa familjen och särskilt mamma! Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej goa Kerstin! Vad roligt att du har hittat till min blogg. Jag hade ingen aning om att du var och hälsade på hos mig. Syster London berättade att även Camilla hade börjat blogga men jag har inte hittat dit ännu. Men nu har jag ju adressen så det är bara ett klick iväg :-).

      Jag ska kolla och se ifall jag kan få en kopia på receptet och så lägger jag upp det på Carinas Skafferi.

      Jag förmodar att ni också har studentfirande nu i vår!
      Sköt om dig och hälsa till din familj.

      //Carina

      Radera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina