26 maj 2013

Mors Dag

Mors Dag ger oss tillfälle att umgås med våra mödrar.
Tillsammans med min mor och mina barn
hade vi planerat in ett besök på Fricks trädgårdscafé & spettkaksbageri.
Hur har du firat Mors Dag?

God kväll!

Jag vaknade tidigt imorse trots att vi kunde sova hur länge som helst.
Molnen hängde regntunga och himlen var jämngrå.
Att åka på trädgårdscafé är kanske inte det mest omptimal
men vi tog en chansning och begav oss ialla fall.

Chansningen var lyckad och efter 45 minuters bilfärd
stannade vi i Billinge på ett jätte mysigt café med
en massa hembakade kakor och pajer.


Inne i cafét fanns det även lite smått och gott i form
av servetter, tvålar, doftande krämer, kuddar, ljus och en massa annat.


Vi beställde goda kakor och deras citronkaka
var alldeles underbart god.
Jag frågade efter receptet men tyvärr var det en yrkes hemlighet.
Synd tyckte jag för den hade varit perfekt till studenten.
Men som Stora Syster sa "Det finns säkert andra goda recept på nätet"
Och det har hon alldeles rätt i.
Tål att funderas på...


Vackra sommarblommor prydde borden.


När vi kom var vi de enda gästerna men det fylldes på efterhand som vi fikade.
De hade satt på värmen och lagt ut filtar till oss och det behövdes verkligen.
Det är inte klokt - det är den 26 maj.
Och vi behöver infravärme och filtar.
Nu vill jag ha sol och värme!!!


Trädgården var full av blommor och vi traskade runt trots att det regnade.


Jag hade min nya kjol från JOY på mig.
Enligt personalen på JOY så var det höstens kollektion.
Redan???
Sommaren har ju inte ens börjat...


Smultron på båge välkomnade oss tillsammans med minirosor.
Det kändes väldigt somrigt.


Hela cafeét och trädgården var inspirerad av blåa färger och toner.
Inredning och blommor skiftade i blått med lite rosa och vita inslag.


Det blev en mysig fika trots regnet.
Med oss hem fick vi en spettkaka som vi ska servera på Stora Systers student.
Spettkaka är skånskt och jag förknippar det med fest.


Efter Fricks trädgårdscafé styrde vi bilen mot Nova Lund och
inhandlade lite småsaker till studenten.
När vi kom hem så var Maken redan hemma och vi
fick höra hans berättelser och upplevelser från hans tjänsteresa.

Nu är det kvällsfika och jag pustar ut i soffan efter dagens träning.
Passet idag var något som heter CX Works.
Styrketräning för mage, rygg och rumpa och jag lovar dig att det var JOBBIGT!!!

2 kommentarer:

  1. Om du googlar på citronkladdkaka så det första son kommer upp kan jag varmt rekommendera! Har gjort det säkert 10 ggr om inte mer, och det blir verkligen uppskattat! Tips: jag smälter i vit choklad också....
    Kram carin
    P.S Så vackra kläder din dottervhar valt!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du skrivit så fint om oss. Jättefina bilder. :)

    Hälsningar
    Anna
    Fricks Trädgårdscafé & Spettkaksbageri
    Billinge

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina