11 maj 2013

Förrådsstädning

Att städa förrådet är inte det roligaste precis.
Men att rensa ut och och få ordning är bra och
känslan efteråt är underbar.

Lille Bror och hans övernattningsgäst var uppe med tuppen.
De skulle ner på Staffansvallen och döma fotboll
och hade samling halv nio och deras klocka ringde klockan sju.
Jag hade också ställt min klocka för att säkerställa
att pojkarna kom upp och iväg.
Sen var det helt omöjligt för mig att somna om.

Lite skönt lördagsmys i min ensamhet eftersom Maken sov sin skönhetsömn.
Tillslut vaknade han och vi åt en good frukost och
vi hade svårt för att bestämma oss om vi skulle städa förrådet eller inte.
Det var ganska lockande att strunta i det.
Solen var varm och skön och loungen såg lockande ut.
Men vi gjorde slag i saken och tog tag i röran.
Vi öste ut allting på gräsmattan.
När jag såg allting så undrade jag hur hade allt detta fått plats?
Men vi lyckade med konststycket att få in allting som vi villa ha igen
och nu är där tom lite plats över.
Vi jobbade och slet hela dagen och när klockan var fem sjönk vi ner
i soffan och vi var trötta men vi var sååå nöjda.

En snabb dusch och sedan iväg hem till familjen Hultén på middag.
Ni anar inte hur skönt det var att sätta sig till dukat bord
och ännu bättre när det bjuds på underbart god grillad kalvfilé.
Tillsammans med familjen Berggren hade vi en rolig kväll.
Det är alltid jättemycket skratt och roliga historier.
Fina Sofie och Bitte
Minstingen Isabella och Lille Bror
De har super coola whiskyglas från Kosta Boda.
Ett djuransikte i botten av glaset och det finns många olika varianter.
Jag fick en räv och jag blev jätte förtjust i glasen.
De står numera på min önskelista.
Den börjar bli lång nu...

Tre dagar i rad på borta plan är roligt men vi var ganska slitna efter förrådsstädningen.
Vi traskade hemåt efter tolvslaget och jag somnade gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina