24 maj 2013

Ny arbetsplats

Oj, vilken träningsvärk jag har i armarna!
Det är en skön känsla.
Musklerna har fått sig en genomkörare
och jag har ingen värk i mina knän.
Det bådar gott för framtiden.

Idag var det en start på en ny epok.
Vi skulle flytta till en annan arbetsplats.
Igår packade vi ner våra saker i lådor
och idag körde jag till en annan byggnad.
Våra lådor kommer väl fram så småningom
men vi saknade inget i lådorna
utan bara lite personliga tillhörigheter såsom lite pärmar och kaffemuggar.

Det blev en tidigt fredag och när jag parkerade på uppfarten
insåg jag att jag att ingen annan var hemma.
En kopp kaffe i stilla ensamhet och sen iväg och handla mat.
Barnen hade beställt tacos men jag är faktiskt lite trött på det för tillfället.
Men jag har inget bättre förslag och då är det lite svårt att säga nej till dem.
Nu är vi mätta och belåtna och Lille Bror och jag tittar på
Asterix och Obelix och Stora Syster är ute på "galaj".

Imorgon ska vi köra och hämta hennes balklänning, hämta hennes studentklänning,
köpa balskor och en massa smått och gott till studenten.
Det är det sista nu sen känns det som om allt är klart.
Kvar att ordna med är maten men den kan jag inte ordna med förrän dagarna innan.
Jag tänkte beställa en spettkaka och det står på listan att göra imorgon.

Jag prickar av på min planeringslista och
det känns som om jag har läget är under kontroll.
Ha en skön fredag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina