2 maj 2013

Klippat och klart

Idag var det dax för mig att gå till frisören.
Och jag vill lova dig att det behövdes!!!
Det var över åtta veckor sedan sist
och jag började likna en "hockeyspelare".

För att slippa stressa fram och tillbaka till jobbet
så arbetade jag hemma. Det blev intensiva timmar framför datorn
innan jag körde iväg och klippte av mig min kalufs.
Resten av eftermiddagen tillbringade jag i köket tillsammans med Stora Syster,
jag arbetade och hon gjorde en massa tester inför sin körteori.
Snart är det DAX!!!

Det blev en tidigt körning till fotbolls träningen idag för 
vi hade planerat in ett besök till "balklännings" affären.
Äntligen hade den fina klänningen kommit och den skulle provas
för att sedan skickas till sömmerskan för att finjusteras.
Det kommer blir så jätte tjusigt!
Jag är nästan lite grön av avund - Tänk att få bära en sådan vacker klänning!!!


Idag hämtade jag ut ett paket med kläder som jag hade beställt från JOY.
Ett turkos halsband samt armband fanns med bland varorna
och det åkte genast på mig. Blir fint på sommaren med ljusa kläder.

Jag har verkligen kommit ur mina motions rundor under tiden som
Stora Syster tränar. Det är så svårt att motivera sig ;-(
Idag fick det bli en tur till IKEA istället, för att spana in deras sommar sortiment.
Men jag bara vandrar runt i gångarna och är inte sugen på något.
Jo, blockljus!
De är superbilliga och brinner länge och fint.

Imorgon är det fredag, igen!
Shit, vad tiden springer iväg.

5 kommentarer:

  1. Skönt och bli av med kalufset, fast mitt växer inte så fort :)
    har aldrig haft en balklänning och en dag kanske man kan vara så fin!

    Fint smyckeset!
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  2. "Klippat" & klart - du e rolig du!

    Jättefina smycke i härlig sommarfärg!
    Behöver du en matchande ring så köpte jag en idag på Bonnamarknaden som du kan få låna om du vill vara "matchi-matchi"!

    kram
    //Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag lägga på minnet. Men ringen passar säkert inte mina prinskorvar!
      Kram tbx!

      Radera
    2. Jodå!
      Storleken går att anpassa till alla möjliga "korvar".
      Kram
      //Nettan

      Radera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina