13 februari 2011

Växligheten på gång

Sköna Söndag! Igår innan jag gick och la mig hade jag som förhoppning att jag skulle sova länge men icke sa nicke! Jag vaknade redan halv åtta och efter en halvtimmes försök att sova vidare struntade i det. Jag var förmodligen utsövd vilket egentligen är bra. Jag har varit ute i blåsten och promenixat en bra stund, Maken installerar golvvärme och barnen pysslar med sitt. Jag blev lite ledsen i ögat när jag var ute och gick eftersom det var så nersmutsat överallt. Under vinter månaderna är det precis som om det är tillåtet att slänga skräpet på marken. Men något som gjorde mig glad var att jag så en massa knoppar på träd och buskar. Vintern har inte knäckt växligheten och snart spricker det ut i ljusgröna blad. Forsythian i vår trädgård har redan mycket knoppar på alla sina kvistar. Underbart!


Nu är det storstädning av duschen som gäller och sedan är det kalas hos min mamma som fyller år imorgon, på "Alla Hjärtans Dag"

2 kommentarer:

  1. Det finns hopp om våren!

    Ha en mysig kväll med mammsen.

    SvaraRadera
  2. visst är det tråkigt med folk som inte kan ta hand om sitt skräp!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina