9 februari 2011

Gnällig!

Idag har jag fått två avier i brevlådan, ett paket från H&M och ett rekommenderat brev. Jag förmodar att det senare är från Kinesiska ambassaden. Jag har ännu inte varit och hämtat ut dem. Imorgon kanske.
Men just nu är jag uttråkad!!! Fastän vi var på en trevlig fest i fredag, bortrest hela helgen, var på tjejmiddag igår och ska gå på tjejmiddag på fredag så är jag ändå uttråkad. Jag har inget roligt att hitta på när det är vardag. Att gå bort kan man inte göra hela tiden. Det finns ju trots allt en vardag där saker och ting måste skötas. Hur gör ni för att piffa upp er i vardagen? Jag tänker ofta på att jag måste skaffa mig en hobby. Jag har provat på många olika saker men jag är egentligen inte speciellt intresserad. Jag försöker ge mig på att läsa böcker men det är inget som driver mig. Om det hade funnits en piska att läsa kanske det går lite lättare. Jag vill just nu få lite fint omkring mig men all energi bara rinner av mig så fort jag kommer innanför hemmets dörrar. Det känns liksom inte lönt att ens försöka piffa till det. Det står saker överallt. Jag vet att jag låter lite gnällig nu men det är verkligen inte min mening. Nu behöver vi ha ljust och fint omkring oss, lite nya blommor, nya kuddar och kanske någon ny fin ljuslykta. Härom dagen kom det ett litet reklam blad från Mio möbler som hade ett erbjudande om att köpa 3 stora kuddar och bara betala för två. De såg jätte fina ut och jag ville bara handla dem. Men det är inte lönt eftersom jag inte riktig vet vilken färg vi ska ha på soffan och väggarna. Det känns lite onödigt!

Dessa kuddar har de färger som jag gillar och vill ha i min nya soffa
Jag klandrar inte Maken överhuvudtaget, jag menar att det går långsamt framåt med renoveringen. Han känner likadant och är också trött och behöver vila. När jag var yngre tränade jag i stort sett varje dag och det är ingen som kan beskylla mig för att det händer idag. Jag försöker verkligen se framåt och njuta av de små sakerna i livet men nu behöver jag en energi kick som heter duga. Det är kanske inte så dumt med det där sportlovet trots allt. Det är två år sedan vi åkte skidor men det skulle suttit fint nu. Nästa år får det bli en skidresa i februari. Det känns som om det är ett perfekt avbrott i den mörka vinter tristessen!!!
Skidbacken från sin bästa sida! Skulle suttit fint nu!

6 kommentarer:

  1. Haha kan inte låta bli att le lite grand läs mitt inlägg så fattar du. Jag drog en sväng till Burlöv och gjorde av med pengar inne på cervera, köpte lite nya viner och gott te på kahls sedan åkte jag hem och dammsugade tog en promenad med hunden och nu allt känns bra igen. Vi behöver nog ha våra downs för att njuta av vardagen vilket jag vet att du gör egentligen. Har du provat handarbeta eller kanske fotografera. Ha det gott Kristina

    SvaraRadera
  2. De blanka kuddarna i brunt och grönt behöver du inte köpa - du kan få mina som jag har stoppat undan.

    Skulle en SPA helg pigga upp fru Bengtsson?
    I så fall bokar vi in en!!!

    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  3. Wow, hoppas erbjudandet om kuddarna står kvar när vi väl får in vår nya soffa.
    Det andra erbjudandet låter som en ypperlig idé.
    Vi kan väl kolla ifall det finns en helg som skulle passa.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Lilla finaste gumman!!

    Jag håller med ambitionmamma, ibland måste man ha tråkigt för hur ska man annars veta när det är roligt? Hobby?? Du har ju fullt upp alltid...sitt ner vännen och bara va...snart är det Kina o när du kommer hem e de trädgårdsdax ska du se! Du har ju faktiskt haft det lite motigt under hösten så det är inte konstigt att luften går ur dig lite!
    Krama dina barn och pussa på din gubbe! Låna systerbarnen...och säg som Melker (eller vem det va...) JAG KÄNNER LIVET I MIG!!
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Tack Carin,
    Egentligen är det precis som du säger att jag har alltid fullt upp och jag gillar när det är så. Men ibland kommer jag inte i "uttråkningsperioder" när jag tycker inget är roligt. Det händer inget som är utöver det vanliga. Jag är en skytt och vi skyttar behöver ha full fart och nya saker hela tiden för att må bra. Nu vet jag att jag låter lite vidskeplig men det stämmer in på mig.
    Vi kanske ska ta en fika på stan en dag? Vad säger du om det? Syrrorna kanske också ska hänga på?
    Kram tillbaka till dig.

    SvaraRadera
  6. Dina önskekuddar stämmer väl överens med våra färger här hemma :).

    Roligt att du hittat in till mig. Kikar runt i din blogg o förstår att ni ska iväg till Kina. Låter mycket spännande. Dit vill jag också en dag.

    Vi ser så fram emot vår resa till Frankrike. Langeudoc som vi blivit så förtjusta i ligger vid Medelhavet, mot gränsen till Spanien. D v s inte på den snobbiga rivieran ;).

    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina