14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag

Idag firar min käre make och jag 20 år som förlovade. Det känns som jätte länge. Det är halva mitt liv. Wow - Att han har stått ut med mig i 20 år! Ja, egentligen mer än det för vi var tillsammans i några år innan vi förlovade oss! Vi har inga traditioner när det gäller "Alla Hjärtans Dag". Ibland blir det en liten present, ibland blir det rosor, ibland blir det ett restaurang besök. Men idag blev det ingenting ;-/ men det var ett gemensamt beslut eftersom det är en massa träningar till höger och vänster som det ska köras till och dessutom är vi båda två väldigt vintertrötta. Men vi har bestämt att längre fram i vår när vi är klara med vår renovering och vädret är lite bättre ska vi ta en övernattnings tur till Köpenhamn och bara mysa! Det är roligt att ha något att se fram emot. Men fram tills dess får jag njuta av en gammal bild på rosor som jag har fått av min käre Make för något år sedan.

3 kommentarer:

  1. Grattis till 20 år. Det är något man hör alltför sällan nuförtiden. Just nu tycker jag att det ena paret efter det andra går skilda vägar.

    Har funderat på hur dagens ungdomar kommer att se på kärleken. Om det kommer att finnas en tro är livslång kärlek.

    Att ha Köpenhamn att se fram emot är inte helt fel. Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Grattis till era 20 år! Här firades inte heller något speciellt i går. Vi åt en "Valentine-cake" tillsammans med goda vänner i söndags.
    Det är härligt att ha något att se fram emot, vi har en hel del fester i vår med bla student och en resa till Turkiet i augusti. Kul!

    Ha en härlig tisdag!

    Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis! 20 ar tillsammans, harligt! Hmmm till mammaxtre...dagens ungdom, njae, nu raknas ju inte jag till den gruppen kanske, fy sjutton att man inte ar med i den gruppen. Anyway, for 75:ornas argang sa tror vi definitivt pa livslang karlek. Jag har hittat min, ar inne pa 13:e aret och andra aret som gifta. kram till er! towe.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina