26 februari 2011

Trängsel

Då var garderoben äntligen klar! Och det blev TRÅNGT! Dagen inleddes med Stora Systers fotboll i snålblåst och kallt väder. Usch, när det är så här önskar man att barnen hade valt någon inomhus sport så jag hade sluppit kölden. Men det finns fördelar och nackdelar med allt. Sen när solen och värmen kommer så säger jag tvärtom... Trots att vi alla som satt på läktaren var som istappar blev det vinst idag med. Jag lyckades även med konst stycket att dra vinstlotten här hemma, en tur till IKEA (lördag efter löning...) Hela kvällen har vi skruvat och monterat det sista och nu är allt på plats. Jag förstår inte varför det upplevs som mycket trängre nu än innan. Ytan är densamma... Nu är det vardagsrummet som står på tur. Jag blev inte super nöjd men det är "good enough". Det är mest utomhus kläder samt Makens kläder som hänger där. Lite korgar och krokar återstår... någon gång i framtiden...

3 kommentarer:

  1. Vad effektiva ni är, det går verkligen undan när ni sätter i gång med nåt projekt. Det blev superbra, skönt att ha ett bra utrymme för alla ytterkläder, det saknar jag hemma hos oss.

    Kram F

    SvaraRadera
  2. Det ser snyggt och fint ut och kruxet är väl att vill man ha lite luft mellan galjarna så skulle hela vardagsrummet få agera garderob.
    Även om det är nysorterat blir det snabbt fullt och trångt igen.
    Men härifrån ser det lyxigt, löst och ledigt ut i alla fall!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefint! vilken ordning!
    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina