6 februari 2011

Sveriges Jerusalem

Det blev två hektiska dagar i Sveriges Jerusalem. Stora Syster skulle spela två matcher, en på lördagen och en på söndagen. Vi begav oss iväg och allt var frid och fröjd tills vi kom halvvägs. Helt plötsligt var det något fel på kylaren i bilen och allt vatten läckte ut. Inte allt på en gång men mätare på bilen var på koknivå och vi fick stanna flera gånger och fylla på vatten vilket gjorde att resan tog längre tid än vad vi trodde. Men trots både bil,- och kartproblem kom vi fram i tid. Platsen för cupen var Elmia hallen och det var en GIGANTISKT hall.

Det gick jätte bra för Skåne, både på flick, och pojksidan. De båda lagen gick båda vidare i sina respektive grupper. Nu väntar semifinalen. Flickorna ska möta Ångermanland och vi får se ifall Stora Syster blir uttagen. Här i Jönköping fick hon dessvärre inte så mycket speltid och det var en rejält besviken tös som vi hade med oss hem i bilen på söndag kvällen. Men jag var annat än besviken på Jönköping som stad. Maken och Lille Bror tog tåget hem på lördag kvällen men min mor och jag stannade över på hotell för att kunna återuppa lite av vår tid i staden sedan många år tillbaka.

Jönköping ligger vackert vid Vätterns strand och centrum består av många vackra hus och små, gulliga gränder. Det är en stad som jag absolut skulle kunna trivas i! Sista matchen var slut vid sex tiden och det var med en viss oro jag satte mig bakom ratten. Vädret var inte det bästa, ösregn och blåst! Att bli ståendes längs vägen i den mörka vinter natten är inte något som står på min önskelista. Vi fick stanna flera gånger och fylla på vatten och oron fanns där hela tiden att någon slang skulle brista. Klockan elva på kvällen stannade vi på uppfarten och ni kan inte ana vilken lättnad det var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina