8 februari 2011

Armen värker

Nu är de första sprutorna tagna. Maken och jag har tagit stelkramp tillsammans med tre andra vaccin och hela familjen har tagit första Twinrix sprutan. Nu såhär på kvällskvisten värker det lite i armen men det är egentligen bara ett tecken på att det fungerar.
För några veckor sedan berättade jag om vår inställda tjejmiddag men idag var det dax. Lättsamt och trevligt på alla sätt och vis. Det är så roligt att höra vad vi tampas med i vår vardag. För oavsett vad vi läser på bloggar, facebook eller andra internet media så finns det små vardags problem som vi alla tampas med. De tillhör livet. Ibland när man surfar runt och läser så får jag bilder av att andra inte har några vardags problem och att allting flyter på. Men det fungerar inte så i verkligheten och jag är inget undantag ifrån den regeln. Det är bara det att vi skriver inte upp när vi har "gnabbats" med vår respektive eller våra barn. När man inte är tillfreds med sin tillvaro. Det är oftast inget vi lämnar ut. Så det gäller att inte bara se allt det "rosenröda". Det finns en baksida på medaljen och den pratade vi om idag på vår tjejmiddag. Ibland kan vi skratta gott åt våra olikheter och frågar oss själva
- Hur kan detta fungera? Men det gör det! Vi människor är anpassningsbara och det som känns rätt för mig kan vara helt fel för någon annan. Det finns inget som är rätt eller fel utan allt är en subjektiv bedömning.
Nu är klockan halv tolv. Är det konstigt att jag känner mig trött som ett helt ålderdomshem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina