23 februari 2011

Annorlunda ljus

Sitter just nu i mitt kök och äter nygräddade scones. Jag är utan bil idag eftersom min käre Makes bil är på reperation och han är i större behov av att ha en bil att ta sig till jobbet med. Jag har öppnat locket på min dator, läst mina mail och haft ett långt samtal med Italien. Solljuset är så annorlunda idag, lite känsla av vår men den känslan försvinner ganska snart när man tittar på marken. Det är ett tunt, tunt, fint lager av snö som förhoppningsvis försvinner inom en snar framtid. Jag lever på hoppet.
Nu är det full fart framåt med dagens arbetsuppgifter!

6 kommentarer:

  1. Samtal med Italien... o jag drömmer t o m om vår kommande semester i Frankrike. Skulle gärna ta mitt pick o pack o dra direkt. Komma tillbaka si så där i maj någon gång. För då har väl Sverige tinat upp ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh dina scones ser härliga ut!! Blir riktigt sugen! Vad glad för ett litet snötäcke!! Här har vi minst 60 cm!!
    Ha en härlig onsdag!

    Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  3. Hej Carina, kul att du tittade in till mig!
    De där sconsen hade jag inte tackat nej till just nu. Jag tog en snabblunch och det vet man ju hur det slutar..vill bara ha en massa annat gott efteråt.
    Jag har nästan ingen snö alls o solen värmer lite. Så visst är det vår i luften..

    Vi ses, kram Tina

    SvaraRadera
  4. Jag drägglar! De ser så fantastiskt goda ut.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Va gott! kul att du kikade in och att gillar tipset :)
    Kommer tillbaka, ska kika in i din hälsoblogg.
    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina