17 februari 2011

Det blir lättare

Idag är det torsdag och då är det dax för styrke passet på jobbet. Det går lättare och lättare för varje vecka. Nu är det femte veckan i rad som jag har varit där och blivit "manglad" och idag var det inte lika nära döden upplevelse. Det är väldigt mycket ben övningar, utfall till höger, vänster, framåt och bakåt. Det är en killer. Efter förra torsdagen hade jag träningsvärk tom söndagen men idag känns det bättre. Det är väl positivt? Även om det är kämpigt att ha träningsvärk i så många dagar så är det en skön känsla. Nu är det dax att jobba några timmar till men senast klockan elva ska jag sova. Nu känner jag att jag är i fas med sömnen och det vill jag inte rubba inför helgen.

En sak som jag har tänkt på hela vintern är det här med hur alla småfåglar klarar sig. Brukar ni mata dem? De är så söta och det är rogivande att se dem äta lite frö i trädgården. Flera gångar har jag varit på väg att skaffa ett "fågelbord" och det som jag har spetsat in mig på är Eva Solos vackra fågelbord. Visst är de fina och de skulle garanterat pryda min trädgård. Men visst kan man ha dem året runt? Det är väl inte försent att skaffa ett fågelbord nu?

3 kommentarer:

  1. Inga fågelbord i vår trädgård. Det är inte lönt, Chelsie hade skällt bort dem allihopa.
    Men håller med om att eva solos variant hade blivit fint i er trädgård.
    Hoppas du har en go känsla i kroppen av din träning.
    kram

    SvaraRadera
  2. Här har vi slutat med fågelbord. En av mina hundar fick salmonella efter att hon troligtvis ätit fågelfrö med treck. Köper i stället några talgbollar och sätter i en tall. Ser ut som julkulor runt jul.
    Fågelbordet som du visar är jätte snyggt!

    Ha en härlig lördag!

    Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  3. Här matas det på för fullt, viltfoder till rädjuren och solrosfrön till pippisarna. Såg till och med en jättestor kanin som satt och glufsade i sig häromdagen. Jag tycker det är supermysig med alla djur som rör sig runt huset.

    Ha en skön kväll, kram F.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina